Wednesday, October 24, 2012

Video Penuh Zulfahmi Lari Dari Kena Sembur Arak


Impian negara Malaysia semakin menjadi kenyataan apabila pelumba muda negara Zulfahmi,21  mencipta sejarah apabila berjaya mendapat tempat ke-2 dalam kejuaraan Malaysian Motorcyle Grand Prix, di litar Sepang ahad lalu. Sekaligus, membuktikan peruntukan kerajaan untuk program pembangunan sukan permotoran tidak sia-sia.

Namun, apa yang menarik di sebalik kemenangan beliau. Rakaman video ketika berada di atas podium, menyaksikan anak muda itu melarikan diri di saat meraikan kemenangan. Kenapa? Lihat video penuh di bawah.


Zulfahmi wajar diberi pujian apabila cuba lari dari semburan arak. Tetapi, apabila balik semula ke podium, beliau tetap kena sembur sipi-sipi jugak oleh juara No1 Moto3 2012, Sandro Cortese. So di sini, pentingnya Malaysia kononnya sebagai sebuah negara Islam perlu mengubah corak untuk celebrate pemenang-pemenang sukan permotoran kelak.

Malaysia boleh meniru Qatar tentang corak meraikan kemenangan juara-juara tersebut. Tidak perlu botol arak dipromosikan. Bayangkan, sukan permotoran MotoGP telah bermula di Malaysia sejak tahun 1999, sedangkan MotoGP di Qatar baru bermula pada tahun 2004. Just enjoy...

Qatar MotoGP Podium Celebration 2010 

Video 1 
Video 2

Qatar MotoGP Podium Celebration 2011


1 comment:

  1. salam....saya ucapkan tahniah kepade anak malaysie kejayaannye xdapat diduge lagi.....
    sekali lagi saya ucapkan tahniah kapade zulfahmi...maju untuk negare...!

    ReplyDelete

Jurang Usia Bukan Halangan Perkahwinan

  Sewaktu remaja dahulu, aku selalu tertanya-tanya. Apa maksud sebenar perkahwinan ni? Adakah cuma kerana Cinta? Nafsu? atau berkahwin ...